Klaarstomen voor de digitale samenleving
Meegaan met de tijd en leerlingen vaardig maken binnen de digitale samenleving. Dat zijn belangrijke uitgangspunten van Quadraam en haar scholen. Het belang hiervan laten we zien in de geformuleerde 21st Century Skills, die we onze leerlingen willen meegeven.
(plaatje invoegen)
Experimenteren met VR
Een initiatief dat hier goed bij past, is de inzet van Virtual Reality in de klas. Meerdere scholen binnen Quadraam experimenteren hier op dit moment mee. Doordat de ontwikkelingen razendsnel gaan, biedt het allerlei mogelijkheden voor het onderwijs van de toekomst.
Geschiedenis komt tot leven
Op dit moment onderzoeken onze scholen waar Virtual Reality een meerwaarde biedt. Zo hebben leerlingen een 360-graden film gemaakt van een lesdag voor de Open Dagen. Voor de lessen Mens & Natuur bracht een docent de weekmarkt van Arnhem vanuit 360-graden perspectief mee. Leerlingen die nooit op deze markt komen konden het echt ervaren. Een vraag als ‘hoe is de markt georganiseerd’ kan hierdoor heel anders beantwoord worden. Tijdens de geschiedenisles kwam de Eerste Wereldoorlog dankzij de VR-bril tot leven, voorzien van informatie door veteranen.
Ik ben positief verrast, de leerlingen hebben dankzij VR meer uit het onderwerp gehaald dan ik van tevoren dacht!
Drempelvrees verlagen
Op onze praktijkscholen bekijken we momenteel of VR-filmpjes van stageplaatsen drempelvrees kunnen verlagen bij leerlingen die stage lopen spannend vinden. Allerlei verschillende toepassingen van deze techniek zijn mogelijk. De komende tijd blijven docenten experimenteren en onderzoeken wat Virtual Reality voor ons onderwijs kan betekenen.
Meer weten over VR binnen Quadraam?
Neem dan contact op met XX van XX. Wij geven graag meer informatie.