DE INDUCTIEFASE BINNEN OPLEIDINGSSCHOOL QOERS
Binnen Opleidingsschool Qoers zien we de inductiefase als een fase waarin startende leraren een belangrijk leerproces doormaken om hun rol als onderzoekende, ondernemende en samenwerkingsgerichte docent binnen de organisatie optimaal te kunnen vervullen. Vanuit de organisatie zijn daarbij niet alleen deskundige begeleiding en ondersteuning nodig, maar ook ontwikkelingsmogelijkheden en uitdagingen. Die ontwikkelingsmogelijkheden en uitdagingen worden geboden op schoolniveau, maar ook de huisacademie van het bestuur Quadraam, Quriuz speelt daarin een belangrijke rol. Met name als het gaat om de professionalisering van de startende docent.
BELANG VAN DE INDUCTIEFASE
De eerste jaren in je carrière zijn cruciaal voor je verdere ontwikkeling als mens en docent. In de opleiding en tijdens de inductieperiode wordt niet alleen de basis gelegd voor je functioneren in de klas, maar ook voor je professionele identiteit. Het bestuur van Quadraam voelt zich er als werkgever verantwoordelijk voor dat elke startende docent optimaal ondersteund en uitgedaagd wordt. Opleidingsschool Qoers werkt er dan ook aan dat elke starter de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen.
DOELEN INDUCTIEFASE
Met de inductiefase streeft Opleidingsschool Qoers de doelen uit onderstaande afbeelding na.
AANBOD
Vanzelfsprekend doorloop je deze fasen in je eigen tempo en is er maatwerk nodig als het gaat om de begeleiding op school of professionaliseringsactiviteiten. Op de scholen zijn er inductieprogramma’s ontwikkeld die bv intervisie organiseren voor startende docenten. De huisacademie Quriuz houdt rekening met de bovenstaande fasen in jouw ontwikkeling en heeft daarom een divers aanbod wat individueel te doorlopen is.
Wil je weten wat het actuele aanbod voor de young professional is klik dan hier.